Эрүүл мэнд

Хэрвээ таны сэтгэл зүй цар тахлаас улбаатай хямралд орж, айх, түгших мэдрэмж төрж байгаа бол ДЭМБ-аас гаргасан энэхүү зөвлөгөөг уншиж сонирхоорой.

1. Айдас, санаа зовнил нь энгийн зүйл гэдгийг хүлээн зөвшөөрөх.

 Зөвхөн та ч биш, нийгэм даяараа сэтгэл зүй нь түгшсэн байдалтай байгаа. Зөвхөн та ийм байдалд байгаа биш юм. Хүнд нөхцөлд хэний ч бай сэтгэл зүй түгшдэг. Сэтгэл түгшиж буй нь таны сэтгэл зүй эрүүл байгааг илтгэнэ. 2. Санааг тань зовоож буй зүйлийг олж мэдэх.  Магадгүй танд өөрийгөө халдвар авсан хэн нэгэнтэй хавьталд орсон болов уу гэх асуулт санааг тань зовоож байгаа байх. Зарим нь ар араасаа мэдээллэгдэж буй шинжилгээний эерэг хариуг сонсоод нийгмийн нөхцөл байдалд санаа зовниж байгаа. Гэсэн хэдий ч нөлөө бүхий хүмүүс болон, шийдвэрлэх шатны байгууллагууд шат дараатайгаар арга хэмжээ авч ажиллаж байна. Үүнээс гадна коронавируст халдварын дийлэнх тохиолдол бүрэн эдгэрдэг гэдгийг санаарай. 3. Халдварын шинж тэмдэг илэрсэн үеийн айдас.  Хэрвээ танд коронавируст халдварын шинж тэмдэг илэрч байгаа ч гэр бүлдээ болон ойр дотныхондоо хэлэхээс санаа зовж байж магадгүй юм. Учир нь энгийн ханиад болоод халдварын шинж тэмдэгт төстэй зүйлс олон бий. Эхний ээлжинд өөрийгөө тусгаарлан, сэтгэл зүйгээ тайван байлгаж, эрүүл мэндийн байгууллагат яаралтай хандаарай. Эрүүл мэндийн байгууллагынхан шаардлагатай бол танд шинжилгээ хийн энгийн ханиад эсвэл халдвар авсан эсэхийг олж тогтооно. Ингэснээр бүх зүйл тодорхой болж, дараа дараагийн арга хэмжээг авах нь сэтгэл зүйг тань тайвшруулна. Түүнчлэн эртнээс арга хэмжээ авах нь аль ч өвчлөлийг анагаах хамгийн сайн арга юм. 4. Өөртөө цагийг зарцуул. 
Маш олон сөрөг мэдээлэл таныг тавгүйтүүлж байгаа бол түр утас, зурагтнаасаа холдоод өөртөө цаг гаргахыг эрмэлзээрэй. Эртнээс үзэх гээд амжаагүй киногоо үзэх, арьсандаа иллэг массаж хийх, ном унших, дуртай дуугаа сонсох, удаан уулзаагүй найзтайгаа холбоо барих, хөгжилтэй бичлэг үзэх, унтах зэрэг нь таныг тайвшруулахаас гадна сайхан амралт болж чадна. Эцэст нь зөвлөхөд, хэдийгээр нөхцөл байдал хүнд байгаа ч, бид яг одоо хатуу арга хэмжээ авч, Засгийн газар болон холбогдох байгууллагын зөвлөгөөг дагаж, хамтын хүчээр тахлыг даван туулна. Одоо хичээж чадвал тун удахгүй энгийн амьдралын хэвшилдээ эргээд орно гэдэгт итгээрэй